[column] Top 5-TikTok-trends: Het fluitlied, de Aristokatten en rijstpapier
- Media
- 3 feb 2023 @ 11:36
- Link
-
Thamar en Sietske
social media experts
C2B - Geen tag
- 3 feb 2023 @ 11:36
- Thamar en Sietske
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Sietske en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
- VIDEO: Het fluitlied
Aan het begin van de week werd deze video gepost en de teller staat inmiddels al op een ruime 2.1M views: een hilarische fragment uit het nieuwe Nederlandse programma ‘Last One Laughing’. BN’er Bas Hoeflaak zingt in deze TikTok een bijzonder grappig lied waar de andere kandidaten niet om mogen lachen. De heilige graal voor een viral TikTok, zo blijkt. Is het jou gelukt om je lach in te houden?
@koninkrijkholland Bas Hoeflaak is veruit de grappigste man in Nederland #lol #prime #sluipschutters #bas #meme #henryvanloon #bashoeflaak #video #funny #song #lachen ♬ origineel geluid - Koninkrijk der Nederlanden
2. SOUND: Aristocats
De wiebelende ganzen uit de Disneyfilm ‘Aristocats’ is voor veel Disney-lovers geen onbekend fragment. Op een gezellige melodie wiebelen de ganzen uit de film vooruit, gevolgd door de Aristokatten. Toen een video van twee wiebelende Golden Retrievers onder begeleiding van de Disney-sound op TikTok werd geplaatst, werd de melodie massaal opgepakt door het platform. Het resultaat: humoristische video’s van mensen in een dekentje, vooruit wiebelend als ganzen (en Golden Retrievers).
@madelynecharles he loves me don’t worry #fyp ♬ original sound - tuckerbudzyn
3. TREND: Alfabet gesprek
Het alfabet kent iedereen hoogstwaarschijnlijk als ABC, maar een gesprek voeren, elke zin startend met het volgende letter uit het alfabet, blijkt een stuk lastiger te zijn. Nederlandse TikTokkers wagen zich massaal aan deze trend, wat grappige en vooral de meest onsamenhangende gesprekken oplevert. Bij deze trend spelen niet alleen humor en toegankelijkheid een rol bij het viral gaan, ook het slimme inspelen op het algoritme (je kijkt al snel langer dan 3 seconden naar de video) en de variatie per video dragen hier een steentje aan bij.
@doortjevdelzen HAHA een gesprek van het alfabet maken was zoveel lastiger dan wij dachten @Luna Verhulst ♬ Monkeys Spinning Monkeys - Kevin MacLeod & Kevin The Monkey
4. SOUND: I try not to km…
Je kent het wel: je luistert naar een liedje, maar zit compleet naast de songtekst. Zo’n ‘mama appelsap’-momentje heeft gezorgd voor deze viral sound. De TikTok waar een meisje de songtekst “I don’t wanna talk right now” uit het nummer ‘TV’ van Billie Ellish verstond als “I try not to kill myself” gaat viraal op het platform. Ondertussen is de sound meer dan 267M keer afgespeeld en wordt het voornamelijk gebruikt om gênante momenten of situaties uit te lichten. Een makkelijke trend waar herkenbare momenten worden geschetst; een trend waar iedereen op kan inhaken.
5. FOOD: Rijstpapier
Deze week opvallend in #FoodTok-land: rijstpapier. De trend begon (redelijk) onschuldig met noodles omwikkeld door rijstpapier. Ondertussen schuwen TikTokkers zich niet meer voor dit ingrediënt en wordt alles, maar dan ook alles, met rijstpapier omwikkeld. Van sushirollen tot tacovulling, van banaan tot KFC; alles wordt omwikkeld met rijstpapier. De hashtag #ricepaper is dan ook al ruim 900M keer bekeken en wij zijn benieuwd welke rare snacks nog meer in rijstpapier gestopt gaan worden…
C2B is een creative content agency, gespecialiseerd in bedenken, maken en verspreiden van Content Worth Sharing.
-
Thamar en Sietske
- Werken bij: C2B
- Functie: social media experts
- Website:http://www.c2b.nu/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Weetjesblad Zo Zit Dat viert... 30-10-2024
- Schoolmagazine Pauze keert begin... 28-10-2024
- Canal+ lanceert campagne ‘Er zijn... 25-10-2024
- Audioreclame: ruim 50 miljoen euro... 24-10-2024
- Marjolein Denekamp nieuwe CEO... 21-10-2024
- Mark de Jonge is de nieuwe uitgever... 21-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing